Wykonana z aluminium hulajnoga jest lekka, waży niespełna kilogram. Inspiracją dla jej unikatowej ażurowej konstrukcji była budowa komórek roślin.
Hulajnoga Supersonic została zaprojektowana zgodnie z wymogami zrównoważonego wzornictwa. A wykorzystane do jej budowy aluminium, można poddać recyklingowi.
– Zespawane ze sobą aluminiowe płaskowniki tworzą bardzo wytrzymałą konstrukcję, która jest w stanie utrzymać ciężar do 110 kg. Podstawa została zaprojektowana tak, by móc komfortowo postawić na niej zarówno dużą jak i małą stopę – mówi Mateusz Sipiora, autor projektu.
Czy Supersonic stanie się alternatywą dla rowerów, hulajnóg elektrycznych? Czas pokaże. Z pewnością polubią ją kobiety, bo jest lekka, zgrabna i poręczna. Można ją błyskawicznie złożyć i wsiąść do tramwaju, autobusu.
– Skręcamy poprzez balansowanie ciałem. Aby skręcić, wystarczy pochylić się w odpowiednią stronę, przechylając jednocześnie kierownicę. Co więcej, dzięki trójkołowej formie hulajnogę można łatwo odstawić, nie ma nóżki do podpierania. Składa się do płaskiej formy, co ułatwia jej przechowywanie i transportowanie – wyjaśnia Mateusz Sipiora.
Dr Mateusz Sipiora jest absolwentem Wydziału Architektury i Wzornictwa na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zajmuje się projektowaniem urządzeń medycznych z zakresu neuronauk, diagnozujących schorzenia układu nerwowego.